Reggeli ötletek

Reggeli ötletek

Hónapokig zabkását ettem reggelire, de ráuntam. Ezután jött a dzsemes kenyér korszakom, majd pedig a vízbe áztatott zab, amibe beledobálok mindent, amit otthon találok. Most pedig két dolog miatt is szükségem van új reggelizős szokásokra. Az egyik, hogy nem kellene megint ráunni valamilyen ételre, csak mert a végtelenségig azt eszem, a másik pedig, hogy a dietetikus mondta, hogy a zabpehely felejtős IR esetén. Olvastam már másoktól is facebook csoportokban, hogy nem jó a cukruknak a zab reggelire, de eddig nekem nem nagyon volt vele gondom. Leszámítva az utóbbi pár hónapot, túl hamar éhes leszek utána. Ezért ma ezt reggeliztem, mert kicsit későn keltem ahhoz képest, hogy edzésre kellett mennem reggel, úgyhogy valami olyan kellett, ami nem zavar az edzésben, nem ad teltségérzetet.

Ettől függetlenül, hogy mára jó volt, kellenek még reggelizésre ötletek (gluténmentes, tejmentes, tojásfehérje nélkül, lassú szénhidrátokból):

  • gm kenyér + magas hústartalmú sonka/tarja/feketeerdő sonka/angolszalonna + zöldségek
  • gm kenyér + tojáskrém + zöldségek (a dietetikus javasolta, hogy egyek tojáskrémet, de mivel a fehérjére érzékeny vagyok, csak a sárgáját, zöldségekkel összemixelve, például brokkolival)
  • gm kenyér + tonhalkrém + zöldségek
  • gm kenyér + zöldségkrém + zöldségek (bolti krém és házi krém váltogatva
  • gm kenyér + reszelt nyers cukkini (cukkini sajtreszelőn lereszelve, pici só, bors, citromlé, állni hagyni, majd kenyérre rá, esetleg sütőben vagy melegszendvicssütőben megpirítani – vendégeskedéskor sajtot is szoktam rátenni, de nekem az sajnos nem lehet)
  • hajdinapalacsinta (Mindenmentes Nórié biztos finom, mindig jó receptjei vannak)
  • tk tortilla avokádókrémmel
  • sonkás palacsintában sült spárga (ez a recept nagyon tetszik, kicsit variálni kell majd rajta, másmilyen palacsintatésztával, de az alapötlet nagyon jó)
  • cukkinis palacsinta (Mégmentesebb receptje is átdolgozást kíván, de tetszik az ötlet, hogy a tésztába keverjük a cukkinit)
  • sonkás csiga (Mindenent.es receptje is átvariálandó, de az ötlet jó, hogy sonkát tekerünk a tésztába)
  • gofri (például ez, Vöröskaktusz receptje alapján)
  • sós gofri zöldségekkel, sonkával (mintha kenyér lenne, csak friss, meleg)
  • muffin
  • gm kenyér vagy magos zsömle + tavaszi zöldségek + csíra
  • sós hajdinapalacsinta zöldségekkel
  • cukkinis-répás muffin (itt is kell majd variálni)
  • granola (határeset, zabból van, de egy csomó más is van benne, talán elfogadható IR-hez)
  • sütőtökös amerikai palacsinta
  • köleskása (például kakaósan, 160gramm-Iza módon)
  • fake tejbegríz (160gramm-Iza így csinálja)
  • gofri csicserilisztből (Púderfelhő módon – ezzel fenntartásaim vannak, mert sütiben nem nagyon ízlik a csicseriliszt, de ha meglesz a gofrisütő, adok neki egy esélyt)

Mit lehet még reggelizni?

válasz

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s