Étkezés újragondolva – FODMAP vagy nem FODMAP

Étkezés újragondolva – FODMAP vagy nem FODMAP

Lehet, hogy passzív voltam a blogban, illetve amit írtam, az sem mutatta, hogy bármi fejlődés is lenne az életemben, de rengeteget gondolkoztam. Egész héten az internetet bújtam, illetve a dietetikustól kapott fájlokat tanulmányoztam, hogy akkor most mit is ehetek és mit nem, ha kombinálom a FODMAP-et az egyéb korlátozásaimmal. Kicsit lehangoló volt a listám. Egyik pillanatban úgy éreztem, igen, kitartok, csinálom 2 hónapig a szigorú diétát, a másik pillanatban pedig úgy gondoltam, nincs szükségem ennyi korlátozásra, mert akkor megint csak kiborulok, hogy semmit nem ehetek és elkezdek stresszelni azon, hogy a diéta épp melyik részét szegem meg.

A FODMAP tilt egy csomó olyan zöldséget, amiktől semmi bajom nincs. Csodájára jár például az anyukám is, hogy a brokkolitól és a karfioltól nincs semmi bajom, nem puffadok, pedig attól még az átlagemberek is szoktak. Nekem pedig az egyik kedvenc gyorskajám, amikor a mirelit brokkoli-karfiol-répa mixből varázsolok valamit és párolt zöldségnek csúfolom.

Szóval úgy döntöttem, hogy ugyan nem fogok direkt a FODMAP ellen küzdeni, de nem is fogom fanatikusan követni. Az utóbbi 6-8 hónapban nem diétáztam egyáltalán, nem figyeltem arra oda, hogy mit is kellene enni, lehet, hogy eleve nem is lenne semmi bajom (és a seggem mérete is optimálisabb lenne), ha visszatérnék a régi dolgokhoz. Találtam egy jópár FODMAP blogot, ahol találtam jó recepteket, fel fogom használni őket, múzsáim lesznek, de nem fogok 100%-ban ragaszkodni mindenhez. Pláne, hogy az amerikai oldalakon is teljesen ellentmondó infók vannak egy-egy zöldségről, gyümölcsről, hogy hova tartozik.

Amire törekednem követnem kell:

  • gluténmentes étrend
  • inzulinrezisztencia miatt minél több lassan felszívódó szénhidrát
  • tejmentes ételek
  • módjával tojás
  • több fehérjét fogyasztani
  • ne csak csirkemell és tonhalkonzerv, hanem mindenféle egyéb hús is kerüljön az étrendbe
  • több rost

A dietetikus által javasolt trükköket alkalmazni fogom (az a bajom, hogy kevés a gyomorsavam, ezért nem eléggé feldolgozott állapotban halad tovább az étel a következő szakaszba, ahol nem tud vele mit kezdeni a testem, ezért puffadok lelkesen), illetve az étrendkiegészítőket is szedni fogom. Még nem tudom, hogy mindegyiket kipróbálom-e, mert az egyik elég drága.

Étrendkiegészítők:

  • D vitamin
  • C vitamin
  • magnézium
  • omega 3
  • szelén (ez új, eddig nem szedtem)
  • jód (ezen még gondolkozom, szerintem addig nem kezdem el, amíg nincs meg az új vérkép eredménye – pajzsmirigy miatt extra vizsgálat kell)
  • Aranymumijó – ez elég húzós áron van, de állítólag rendbehozza a vékonybelet, immunerősítő hatású, de még utána szeretnék olvasni, hogy tényleg megéri-e az árát

Úgy terveztem, hogy ma estére összeírom a bevásárlólistát, hogy jövő héten mit és miből főzök majd, de annyi munka volt, hogy nem jutott rá időm. Marad a hétfő, addigra kitalálom, mit fogok enni.

 

Advertisements

válasz

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s