Low-FODMAP reggeli

Low-FODMAP reggeli

Azt hiszem, mégsem lesz olyan simaliba a reggelimet átvariálni, nem lesz elég a fodmap breakfast szavakra rákeresni, mert a legtöbb reggeli tojásos a fodmap szerint. Nekem pedig az ételintolerancia teszt kimutatta az érzékenységet a tojásfehérjére. Rántotta csak sárgájából pedig annyira nem tűnik ízletesnek. Remélem, megihletődöm azért még.

Low-FODMAP reggeliötletek, amik IR és tojásfehérje-érzékenység esetén is jók lehetnek:

  • zabpehely málnával és áfonyával, magokkal akár jó is lehetne, ha nem most világosított volna fel a dietetikus, hogy IR-nél nem lehet zabot enni reggelire, mert túl gyors a szénhidrát és túl nagy inzulinválaszt is vált ki
  • rántotta spenóttal és paradicsommal – ezen majd még variálok picit, lehet, hogy a tojássárgája, növényi tej + útifűmaghéj/konjak liszt kombinációval lehet valami ehetőt létrehozni, főleg ha kis spenótot is keverek bele
  • mogyoróvajas kenyér chia maggal megszórva
  • palacsinta hajdinalisztből
  • gluténmentes lisztből gofri
  • házi gluténmentes kenyér zöldségkrémmel és sonkával
  • házi GM kenyér brokkolis tojáskrémmel (csak sárgája, brokkoli, mustár, valami ízesítés)
  • gm kenyér tonhalkrémmel
  • sült bacon zöldségekkel
  • házi muffin gluténmentes lisztekből, magokkal

Több nem jut eszembe egyelőre, de a pasimmal pont a hétvégén beszéltünk arról, hogy kellene venni egy gofrisütőt. Abban talán tudunk majd alkotni gluténmnetes reggeliket, akár sósat, akár édeset. Zsömle helyett. Majd felülemelkedem a formáján :D

Advertisements

válasz

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s