Nos, volt pár hétfőm

Nos, volt pár hétfőm

Azt hittem, kitartok a blog mellett jóban-rosszban, de nem így lett. A legutolsó poszt után nagyjából két hét zabálás volt, semmi egyéb. Azóta pedig voltak jobb és rosszabb hetek, napok. Lassan, de biztosan haladok a jó irányban.

Azóta volt némi kísérletezgetés megint, hogy mit bír a gyomrom és mit nem. Mivel rájöttem, hogy baj van a fejemben, elmentem a lelkemet rendbe szedetni egy picit. Az, amit a kajával művelek, nem normális. Segítség kell hozzá.

Megkaptam a segítséget, dolgozunk az étkezési szokásaimon. Találtunk rengeteg csontvázat a szekrényemben, elfojtott haragot, aminek valahol ki kell jönnie. És megfelelési kényszer, de az legalább nem volt újdonság. Ennek tetejébe a sok-sok rossz, ám rögzült viselkedésminta (ebéd után legyen egy kis csoki vagy süti, fárasztó nap után jutalmazás, nem élvezetes program után kompenzálás ételekkel). Van min dolgozni.

Azóta kiújult egy egészségügyi problémám is, nem térnék ki rá, de megint előkerült, hogy valóban fontos lenne az étkezésre odafigyelni és változtatni pár dolgon. Úgyhogy most doki és új étrend után ismét indul a “majd hétfőtől” programsorozat.

Régóta először viszont azt érzem, hogy van értelme próbálkozni. Hogy tovább fog menni, mint egy pár nap. A szakemberrel folytatott beszélgetések sokat segítenek, nincsen annyi falásroham, nincs annyi édességbe menekülés (ironikus, hogy pont most mondom, mert épp betoltam egy Snickerst), azt érzem, most van ideje az ismételt próbálkozásnak, az ismételt új erőre kapásnak. A doki és a diétás tanácsadás, a lelkem rendbeszedése talán beérik és eredményre jutok.

Bízom benne.

Edzések június 6-12.

Edzések június 6-12.

Hétfőn edzettem, követtem az edzéstervemet, de valamit megint elsiettem, mert kb 45 perc alatt végeztem. De edzettem és ez jó.

Kedden Pilateseztem, mert kellett valami extra.

Szerdán szintén Pilates volt.

Csütörtökön nem történt semmi, pihenőnapom volt.

Pénteken az edzéstervet követve edzettem megint, a B edzést toltam, azt hiszem, azt jobban szeretem. Hozzáadtam egy-két plankvariációt is és hasizmot a végére, így megvolt az egy óra.

Szombaton is edzettem, a pasimmal együtt, aki közben megunta, én meg megsajnáltam, úgyhogy kicsit korábban fejeztem be én is, kb 50 perc edzés volt.

Jövő héttől kicsit talán lazább lesz végre a munka, úgyhogy szeretnék kicsit többet edzeni. És a keddi Pilates helyett valami itthoni edzést beiktatni, a keddi kicsit lájtos, helyette valami intenzívebb jöhet. A szerdai viszont marad tutira. Azt hiszem, kedden és csütörtökön valami intenzív, de rövidebb edzést kellene csinálnom. Kitalálom még.

Szeptemberben lesz a nyaralásunk, addigra szeretnék emberi formát ölteni :)

 

Extramini előrelépés

Extramini előrelépés

A szombati nagy felismerés után, miszerint az édességtől van durva szívdobogásom, ma reggel a biztonság kedvéért végeztem még egy kísérletet. Persze nem tudom, miért van szükségem ennyi megerősítésre, amikor eddig is tudtam, hogy nem szabad édességeket enni. Egyszerűen mostanában furcsán működöm.

De reggel ettem rendesen, utána vártam egy órát nagyjából, ettem két kocka cukros csokit és ha nem is ugyanolyan erősséggel, mint szombaton (akkor két sor csokit ettem), de kezdődött a szívdobogás. Szóval nem tudom homokba dugni a fejem, kézzelfogható bizonyíték van arra, hogy nem hogy nem tesz jót, de teljesen tönkretesz a nasi.

A hétvégét kielemezgetve arra jutottam, jó ötlet volt dokihoz menni a triviálisnak tűnő problémáimmal (márminthogy nincs semmi önkontrollom, teljes kétségbeesés, enyhe rosszullétek, stb). Péntek óta szedem a nyugibogyit, amit a doki ajánlott, illetve egy fajta Schüssler-sóval is megtámogatjuk az egészet és határozottan jobb a helyzet. Nem mondom, hogy nem bűnöztem a hétvégén, de sokkal jobb volt a helyzet, mint az elmúlt pár hónapban. Ráadásul nem is éreztem azt, hogy most bőgni és toporzékolni fogok, ha nem ehetek valami egészségtelent. Szombaton ettem egy túrórudit és két gombóc fagyit is, de amikor este a pasim kínálgatott mindenfélével, akkor őszintén tudtam azt mondani, hogy nem köszönöm, mert tényleg nem vágytam rá és nem csak azért mondtam, mert tudtam, hogy nem szabad, de közben belül ordítottam. Úgyhogy bizakodó vagyok.

binge eating

Még egy hét durvulás van a munkahelyen, aztán vége egy projektnek és ugyan utána tuti jön majd más extra feladat, most úgy érzem, hogy kicsit könnyebb lesz, ha ennek vége. És a nyár is itt van, ha más nem, stresszlevezetésnek az is jó, ha kicsit kiülök a napra egy közeli parkba. Remélem, meg is teszem, nem csak ígérgetem magamnak, hogy több időt töltök a szabadban.

Struccpolitika vége

Struccpolitika vége

Évek óta boldog voltam, mert semmilyen IR tünetet nem produkáltam, maximum kicsit hányingerem volt reggelente és fontos volt, hogy ne éhezek hosszú órákon át, reggeli nélkül teljesen használhatatlan voltam. De semmi nem volt a régi tünetek közül, csak ennyi.

A héten viszont rá kellett jönnöm, hogy vége ennek az időszaknak és megint komolyan kell venni a diétát, ugyanis hétfőn reggel egy kicsit stresszes voltam, evésbe is folytottam a bánatomat, méghozzá reggeli után megettem másfél sor csokit, sima, hagyományos, cukrosat. Ezután hosszú ideig erős szívdobogásom volt, amit a stresszre fogtam. Ma viszont semmi stressz,c sak ebéd utáni csokoládé, nem is kispályásan, két sor Milka Noisette. És most itt ülök, lenne sok-sok tennivaló, de képtelen vagyok bármire is, mert brutális szívdobogásérzésem van. Nem tetszik. Nem jó. És mindezt úgy, hogy a doki javaslatára tegnaptól szedem a nyugibogyit is.

Nincs több struccpolitika. Nincs több kifogás. Ez már nagyon durván kézzelfogható IR-tünet.

 

Edzések és egyebek

Edzések és egyebek

A héten edzésben egész jó voltam, evésben erős közepes, még mindig az a gyenge pont. Mint ahogy nagyjából 15 éve, szóval nem igazán meglepő.

Hétfőn edzettem, közben nem volt semmi extra, nem éreztem, hogy leszakad a lábam, karom, akármim, másnapra mégis izomlázam lett.

Kedden pihenőnap volt, az izomláz pedig el kezdett kibontakozni.

Szerdán a szokásos Pilates, ez már be van vésve a naptárba, hacsak valami extra nincs, nem marad el.

Csütörtök pihenőnap lett volna, de nagyon feszült és ideges voltam, úgyhogy beugrottam egy Pilatesre megint.

Ma pedig már itt is a péntek, reggeli edzés megvolt, kicsit módosítottam az edzésen, az egyiket kicseréltem, aminél nem éreztem semmit, hogy dolgozna, volt, ahol súlyt adtam hozzá, máshol pedig a körök számát emeltem. Jó kis edzés volt.

Holnap és holnapután, hacsak a pasim közbe nem szól, pihenőnap lesz. Bár lehet, hogy jólesne egy kis edzés vasárnap is. Pár hete tök jót edzettünk otthon nála, szerintem most is vevő lennék rá.

Mivel a diétámmal elég gyengén állok, egyre csak gömbölyödöm, de reményteljes vagyok, hogy lesz ez jobb is. Mától a doki javaslatára szedem a nyugibogyit, a másik, amit kell szednem  pedig ma érkezik meg a gyógyszertárba.

Remélem, lesz ez még jobb is :)

A nyaralásra szeretnék csini lenni, úgyhogy most kivételesen az egészségen túl van másik motivációm is. Szeptemberben megyünk, úgyhogy még van időm, bár tekintve, hogy miket szeretnék elérni, nincs is olyan messze már.

 

A régi szerelem: kakaós csiga

A régi szerelem: kakaós csiga

Az én gyengém a kakaós csiga, ezer éve ez a cheatmealem, ha épp elkap a nem-érdekel-a-diéta hangulat, veszek egyet. Teljesen egészségtelen, cukros, fehérlisztes verziót. És ez az, ami nélkül nem akarok létezni, úgyhogy muszáj találni egy egészséges verziót. Találtam már lassú szénhidrátosat, ami az IR-nek megfelel, találtam gluténmenteset, ami extragyors szénhidrátos volt. Találtam kelttésztásat, de nem eszem élesztőt sem, úgyhogy ez sem jöhet számításba.

És akkor múlt héten megtaláltam ezt a receptet. Sajnos nem mentettem el, mert utazás közben találtam és a telefont nyomogattam csak, úgyhogy most jó sokáig keresgéltem, mire megtaláltam. Persze pont addigra, amikorra már lejárt az idő és nem volt időm ezzel kísérletezni, úgyhogy a szokásos katyvaszt csináltam csak.

De ezt tutira meg fogom egyszer még sütni, még csak nem is extrém hozzávalókból áll, a tápiókaliszt és aszkorbinsav kivételével minden van itthon. A tápiókaliszt helyett lehet konjaklisztet is kipróbálnék, ami épp van itthon, mert a legutóbbi bioboltszállítmányban az is volt.

De ugye milyen szépséges?

csigák

A recept itt található és remélem, hamarosan az asztalomon a kész csiga :)

Voltam orvosnál

Voltam orvosnál

Sok minden szóba került, a meglévő betegségeim, alternatív, illetve kevésbé alternatív kezelési módok. Az nem kérdés, hogy a diétámra hatalmas hangsúlyt kell fektetni, de közben szóba került a lelkem is elég intenzíven (meg a vele járó fizikai tünetek). És eljutottunk odáig, hogy ugyan elkezdünk egyéb kezelést is, most egy ideig nyugibogyit sem ártana szednem. Nem szintetikusat, csak gyógynövényeset, de amíg el nem múlik ez az időszak, amíg a kiváltó okot nem tudjuk megszüntetni, vagy legalább megtanulni jól kezelni, addig érdemes lenne egy ilyen időszakot végigvinni. Teljesen nyilvánvaló, hogy a stresszt nem jól kezelem, az étkezésem borul tőle, ha a diétát nem tartom be, akkor az IR-em és a pm-em is romlik, amitől még rosszabbul kezelem a stresszt, a stressztől amúgy is romlik az ir-pm, szóval ez itt egy rohadt nagy ördögi kör, amibe most belekerültem.

Úgyhogy most tartunk hatvan napot, ahol mindent bele szinten kell csinálni az életet, a diétát és lenyugodni sem ártana.

Remélem, jobb lesz. Doki után mindig kicsit lelkesebb, optimistább vagyok, remélem, most is jobb lesz majd. Bár amit ajánlott nyugibogyi, jó drága, illetve egy-két étrendkiegészítőt is javasolt, hát azok is aranyárban vannak, nem biztos, hogy ez most mind belefér anyagilag. Úgyhogy egyelőre nyugibogyi, a kötelező kezelés, illetve a diéta és edzés ahogy tőlem telik. Illetve kicsit jobban, mint ahogy most tőlem telik. Beleadva apait-anyait.

Most nem vagyok jól, a munka kicsit kiborít, az is kiborít, hogy felszedtem pár kilót, amitől nem tudok megszabadulni, mert nincs önkontrollom. Amikor jön valami stressz, eszem, hiába tudom, hogy hosszútávon is bajom lesz tőle (IR-ből cukorbetegség lesz, illetve extra kilók), rövid távon szintén (puffadok, ha tejterméket eszem, az IR-es tüneteim is előjönnek a cukrosaktól, szívdobogás és egyéb finomságok), és mégis. Kajálás után pedig csak utálkozom, hogy miért vagyok ilyen akaratgyenge. Ilyet még sosem éreztem, úgyhogy tényleg ideje volt szakemberhez fordulni.

Remélem, jobb lesz.

Nem hétfőtől, mától. Holnaptól. Tegnaptól.

 

Finomság és izomláz

Finomság és izomláz

A tegnapi edzés olyan volt, hogy közben nem igazán éreztem a farizmaimat, mára viszont lett egy kellemes kis izomlázam, úgyhogy azt hiszem, mégis betaláltak a gyakorlatok :)

Ma ebédre pedig finomat, bár nem túl egészségeset ettem. Fotó nincs, de talán jobb is, híres vagyok a fotózási képességeimről. Vagyis annak hiányáról.

Teljes kiőrlésűnek csúfolt gnocchi (én gyorsnak számolom ettől, úgyhogy  kicsit bűntudatom is van miatta), brokkolikrém (megfőztem a brokkolit, összeturmixoltam, chillivel fűszereztem) és cukkinit sütöttem serpenyőben enyhén fűszeresen. Finom volt. Jól esett. Végre :)

Majd hétfőtől jobb lesz

Majd hétfőtől jobb lesz

Mindig ezt hiszem, de ma a hétfő valahogy katasztrofális lett.

Nagyon rosszul aludtam (még korai volt kísérletezni a nyitott ablaknál alvással a vékonyabb takaróval, úgyhogy arra ébredtem, hogy megfagyok és onnantól kezdve a külső zajokat is hatványozottan hallottam), reggel pedig nem tudom, mi miatt olyan szívdobogás jött rám, hogy nem tudtam mit kezdeni az érzéssel. A reggeli edzésem is csúszott emiatt, illetve nem is volt olyan teljes erőbedobással végigtolt edzés sajnos.

Ma a B napot csináltam végig, ez jobban tetszik, mint az A nap, de itt is volt egy-két módosítás (nem is én lennék, ha nem variálnék állandóan), két gyakorlatnál éreztem, hogy a derekamnak nem jó, így azokat kicseréltem olyanra, ami a hétfőiből viszont nagyon tetszett. Van egy gyakorlat, amit meg kell nézetnem, hogy helyesen csinálom-e, mert nagyon nem ott érzem, ahol kellene. Nem mondom, hogy teljes erőbedobással edzettem, de legalább mozogtam valamit.A Pilates mellé jó lenne a heti három edzést rendszeresíteni, de az is jó lenne, ha nem lennék rosszul reggel. Nem tudom, milyen rosszullét volt ez, pánikroham vagy mi? pajzsmirigy alulműködéstől sem lehet ennyire durva szívdobogás szerintem, az IR pedig nálam soha nem csinált még ilyen tünetet, úgyhogy teljesen tanácstalan vagyok, hogy mi lehet. Bár mivel épp rángatózik a szemem, ahogy ezt írom, esélyes, hogy az idegeim vannak ki.

Nem baj, az edzés legalább jó volt, hétvégén főztünk is itthon, úgyhogy normális ebédem is volt, szóval ha lassan is, de haladok.